torsdag den 14. august 2014

Det' nok gonnok.


Mig - klokken 00.05, efter UCN spam med hele tre (!) emails, der fortalte mig, at jeg havde fået en standbyplads på jordemoderuddannelsen i Aalborg. Det burde seriøst være filmet, jeg må have set åndssvagt sjov ud. Jeg ventede på, at kvotienterne blev delt på DR's hjemmeside, så jeg kunne se, om snittet igen var steget efter det kæmpe spring, som uddannelsen tog sidste år. Og jeg nåede lige at se tallet fra Metropol, før jeg skimter en mail i højre hjørne fra noreply@ucn.dk med den første linje fremme: "Tilbud om standbyplads ved University..", før jeg nærmest kastede min Macbook Pro fra mig og ræsede ovenpå for at fortælle det til mine forældre, som lå og sov så fint - indtil psykopatdatter kommer skrigende. Med skinger stemme og svedende håndflader. Og hele den der "Det må være en fejl. En kæmpe fejl" - og jeg som havde regnet med, at det ville blive et svært valg imellem at have en sikker hverdag som sygeplejerskestuderende eller gå et år imøde med vikariater og usikkerhed rent økonomisk. Og ærligt talt var det dét nemmeste valg nogensinde. Og må jeg tilføje: HURRA! 

4 ansøgninger, suppleringskurser, højskoleophold gange 2, hjemmeplejen en masse og et halvandet år på en anden uddannelse - det var åbenbart dét, der skulle til! 

7 kommentarer:

  1. Fandme Yes. Må være så vild en følelse at du nu ved at du bliver jordemoder, efter et fedt studie så kommer du om et par år til at være jordemoder. Stort tillykke Astrid!

    (en af de gamle læsere der aldrig kommenterede, der efter 1,5 års højskoleophold, to forskellige steder nu er designstuderende. Og det er en vild følelse at sige farvel til usikkerheden om man overhovedet kommer ind, men dælme om det ikke går i orden)
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne! :);) Det er slet ikke til at forstå, og jeg har slet ikke forstået det endnu. Det kommer nok lige pludselig :D

      Og gamle læsere bliver man aldrig træt af - fedt med dit studie, årh det må være dejligt :)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt for dig <3 Men hvordan? en standbyplads, så er du ikke sikret endnu eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Maria :)
      Jo, det er jeg - med mindre de får lavet et sindssygt krav til næste år. Jeg skal stå på standby i tre uger i september og igen til februar, og hvis der ikke er nogen, der hopper fra, får jeg tilsagn om at starte til september 2015 :)

      Slet
  3. Hvor er det vildt! Er en af dem, der har fulgt med længe og et er fedt at se, at den endelig lykkes! STORT tillykke! :D

    SvarSlet
  4. Årh, 1000 tak - det betyder utroligt meget! :)

    SvarSlet
  5. Er altså vild med din kaffepulver (overhovedet ikke kaffeoman)- og tillykke med studiet :)

    SvarSlet