tirsdag den 1. september 2015

Det dér med at flytte sammen.

Når jeg nu igennem seks år har betragtet mig selv som en kronisk singledame, der ville ende med 1000 katte, er det helt vildt mærkeligt og en smule sært at vide, at jeg fra fredag af skal dele adresse med en fyr - i fucking Randers, vel at mærke. Det er ikke så meget det at bo sammen: herregud, jeg boede der nærmest, da jeg var i praktik - og det var rart. Det var og er ligetil, og jeg har ikke oplevet nogle uenigheder, vi ikke kunne forlige os på. Så jeg er slet ikke  bange for det officielle i at have fast adresse der, eller at skulle flytte til en by, hvor jeg kun kender en håndfuld mennesker. Og det kommer lidt bagpå mig - jeg er en konservativ, tryghedssøgende "Aalborg forever" type med stamværtshus og et nærmest monogamt forhold med Superbrugsen på Færøgade. Det var her, jeg flyttede adresse til, da jeg flyttede hjemmefra og påbegyndte sociologistudiet - det er i Jomfru Ane Gade og omkringliggende værtshuse, jeg har grint (og kysset!) allermest, og det er også her, hvor jeg har mødt de folk, jeg kan kalde for mine bedste venner. Jeg har altid foretrukket Aalborg over Århus og København - og sådan vil jeg nok blive ved med at gøre fremover. Måske er det også derfor, det ikke virker så slemt  med Randers - herregud, vi er aalborgensere igen i sommeren '16 <3

1 kommentar:

  1. Se nu, det hjælper med en lille stikpille ind imellem! ;) Det gode ved Randers er i øvrigt deres genbrugsbutikker. Der er ikke bare enormt mange, men flere af dem er også ganske glimrende i kvaliteten!

    SvarSlet